INREDNING / STYLING

INREDNING / STYLING


fredag 14 januari 2011

Giannetti Home- Brentwood- Los Angeles

Välkomna till denna charmiga butik. Innehavare Brooke och Steve Giannetti. Brooke samlar på massor av små lappar. De använder hon när hon visar sina kunder hur hon funderar när hon inreder klienternas hem.

Brookes man Steve målar också dessa fina tavlor.


Ett eldorado för mig. Små korgar med massor av tyger i milda färger. Finstämt och vackert i all enkelhet.


Denna möbel med " moraklocka" placerad ovanpå byrån, riktigt charmigt!!



Fågelbur, inredningsdetalj som är helt rätt nu !!




Jul i denna butik, lite stillsam och stilig. GIANNETTIHOME

Hennes blogg är där jag hittade henne VELVETANDLINEN först.Jag är inte speciellt religiös men, att åka till andra sidan Atlanten och få besöka denna fina, fina butik i Brentwood nära Beverly Hills kan nog jämföras med en religiös upplevelse. Jag är så oerhört tacksam över att få uppleva allt detta. Brooke som har affären kunde tyvärr inte komma ,men jag fick prata med henne via en video per telefon. Hon var så otroligt tillmötesgående. Vi är SÅ ovana med spontanitet och generositet. Hon var så intresserad och ville att jag skulle tala om några dagar innan ,nästa gång jag besöker Los Angeles. Hennes affär är helt i min stil. Hennes man är arkitekt och har sitt kontor innanför affären. Oj, vilken ära att få se hur arkitekterna jobbade. Ni skulle se ritningarna. Vi förstod att kunderna inte var precis vilka som helst.. Har alltid drömt om att bli arkitekt. Den drömmen har jag skrinnlagt för länge sedan. Men kärleken till hus har jag fortfarande med mig. Det är kanske därför jag har flyttat så många gånger i mitt liv.



Nu är vi på väg igen. Vi är på väg tillbaka till Stockholm !! Stockholm är mina drömmars stad! Vi har vår släkt och massor av vänner där. De riktiga vännerna finns alltid kvar var man än bor. Det är en tröst, när vi fattat detta beslut. Ja, ni läser rätt, vi kommer att flytta tillbaka till Stockholm. Förändringar har präglat hela vårt liv och vi ser fram emot att göra något nytt tillsammans.

Inga kommentarer: