INREDNING / STYLING

INREDNING / STYLING


fredag 5 november 2010

ÅRSTIDEN i Stockholm







Som ni kanske vet är jag representant i Sverige för ett danskt företag ENGLEBLOMST . I onsdags inledde jag min säljarkarriär med ett besök hos butiken ARSTIDEN Nästa gång ni är i Stockholm måste ni besöka denna butik. Den är inte stor men SÅ.............mysig. Allt vitt har de mer eller mindre bannlyst. Nu är det murrigt och ombonat som gäller. De är väldigt förtjusta i Engleblomst korgstolar och det förstår jag. DE ÄR UNDERBARA! TACK för att ni tog emot mig så fint trots full rulle i butiken.


Välkommen till Årstiden
En livsnjutnings butik belägen i hjärtat av Stockholm, vi finns på Drottninggatan 88 i Härlemanska gården byggd under 1600-talet.
Här finner man en härlig blandning av saker från stora delar av världen, allt handplockas av oss som äger och arbetar i butiken, Mona Blom och Anna-Karin Nyfjäll.
Vi är väldigt inspirerade av den danska och franska stilen, men även med inslag av orienten, detta blandar vi med äldre möbler med den rätta patina.
Det viktigaste av allt är att vi själva tycker om det vi säljer!
Vi säljer även växter och blommor. Vi följer årstiderna, på våren är vi en trädgårdsbutik med allt som hör till, fontäner, franska järnmöbler, äldre trädgårds möbler och mosaik bord. Butiken är i ständig förvandling eftersom att sortimentet byts ut.
Vi startade butiken 1990 så den är väl inarbetad, men den ständiga förvandlingen gör den till en spännande plats för både kunder och oss som arbetar här.
Välkomna!Mona och Anna-Karin

Inga kommentarer: