INREDNING / STYLING

INREDNING / STYLING


tisdag 27 oktober 2015

TRYCK på FÅRSKINN.

Måste bara göra reklam för något som tog mig med storm ! Så vackert och användbart .


Jag heter Karin och har företaget Härjedalens Fjällfäll. Har många års erfarenhet av skinnhantverk och vävning.
Jag har gått 5 års utbildning på Bäckedals Folkhögskola, Sveg. Olika kurser i Gamla hantverk, vilket innefattar bl.a vävning , skinnberedning och skinnsömnad.
Har även varit till Norge på kurs i skinntryck.
Jag tillverkar fällar på beställning efter kundens önskemål,ex vis speciellt mönster, viss färg eller storlek.
Storleken på fällarna kan vara allt från 1 skinn till 6 eller 8 skinn, eller efter behov.
 Jag syr allt för hand och tillverkar bara 1 ex. av varje så att kunden får en unik produkt.
Ibland gör jag lite "smågrejer"; vantar, tofflor, kuddar etc för omväxlingens skull.
Jag väver fälltäckesvävar i olika tekniker, ibland av växtfärgat garn.
Fällar och fälltäcken är uppskattade som ex.vis bröllopspresent, doppresent, framför brasan i fritidsstugan eller i hästsläden.
Små fällar / skinn är sköna att använda bl.a i pulkan, i barnvagnen, i bilen , på grillutflykten eller var Du vill sitta.
Om Du är intresserad av att köpa något av det jag gjort så kontakta mig. Jag sätter inte ut några priser på hemsidan,då priserna är individuella beroende på vävteknik, skinnval, storlek etc.
 
 


Välkommen in på min hemsida
http://falltacken.dinstudio.se/ Härjedalens Fjällfäll   (TEXTEN och bilderna  hämtad från hemsidan )





http://falltacken.dinstudio.se/ Härjedalens Fjällfäll






Vem vill inte krypa in i dessa vantar när kylan kommer på riktigt !



Må gott önskar Sassa

1 kommentar:

Chris sa...

Så vackra saker, vilket fint hantverk.
Jag skulle gärna vilja ha ett par vantar.
Dom skulle lysa upp i vintermörkret och även
Värma frysna händer!
Ha en fin helg Sassa.❤️