INREDNING / STYLING

INREDNING / STYLING


lördag 1 december 2012

Om vi inte skall fira 1:a advent, vad gör vi då??

Jo, då planerar hur vi hur vi skall ha det i vårt " nya " hus. Vi har idag hittat tapeten vi skall ha i hallen. Det blir en tapet från Ralph Lauren. Har tittat på massor av randiga tapeter,men har man fallit för en, då är det svårt att hitta någon som liknar eller är ännu bättre. Jag går ofta på magkänslan .
 Den finns i en mängd olika färgställningar !! Fina allihop!!

Estetiken är elegant och klassisk och i huvudsak hämtad från första hälften av 1900-talet men i en lätt moderniserad version. Den har kopierats av många, men ingen gör den bättre.

Den här spegel med bord som kallas trymå  ( fick jag lära mig! ) ropade jag in på ett auktionsverk i Linköping som heter http://www.twdns.se/clients/doc_gomer-andersson_se/index.php?sida=12  En lite udda pjäs som känns fräsch trots sina år på nacken. Den tillverkades på 1910-talet. Att blanda nytt och gammalt skapar en speciell känsla. Gå in och fynda för det var precis vad jag gjorde!! Jag vann budgivningen eftersom jag var den enda som bjöd och priset var minimalt. Känns kul att hitta något som kanske inte är inne just nu. Jag bara ville ha spegeln och i vår nya större hall och uppblandat annat smått och gott tror jag att den kommer att glädja oss i många år.


Sassa

1 kommentar:

Chris sa...

Tack snälla Sassa för kort.
Vilken fin tapet den kommer säkert att passa hos er.
Ha en fin Adventstid.
Vi ser nu framåt/KRAM