INREDNING / STYLING

INREDNING / STYLING


onsdag 20 oktober 2010

Laura Ashley en tidig förälskelse












LAURAASHLEYKATALOG Laura Ashley som jag älskade att gå och titta och drömma och fundera över alla miljöer jag ville skapa och bo i. Det var nog den första inredningsaffären som var en fläkt utav en annan värld. OBS! Det här var innan internet tog över all inspiration för inredningsgalna. MEN vilken skillnad att gå runt i en riktig affär med massor av inspirerande miljöer. I London var deras butiker helt fantastiska även med skor och kläder. ETT ELDORADO för mig. I julas försökte jag hitta några av de butiker jag besökt tidigare i London. De var borta allihop. SÅ TRÅKIGT!!
Nu verkar deras webbutiker vara en bra affär och då är det ju möjligt för alla att få upp ögonen för en av de stora pionjärerna !!!
LAURAASHLEY I Sverige finns butiker i Stockholm, Göteborg och Malmö, tack och lov! Vi får inte glömma bort LAURA ASHLEY !! Vi kan se kopier av deras ideér ÖVERALLT !!





Inga kommentarer: