INREDNING / STYLING

INREDNING / STYLING


fredag 28 augusti 2009

Fredagsbukett





























Ett tillfälligt litet stilleben ovanför öppna spisen. Gamla kaffekoppar från slutet av 1800-talet.Kommer från min morfars fars hem. Roligt att de finns kvar. De rosa små har jag 6 stycken av. När jag var liten kallades de för prinskopparna. Min fantasi satte fart och jag har nog blivit fascinerad av gamla ting bl.a av dessa kaffekoppar som stod fint på en speciell hylla i min mors hem. En tapetbit är ett brevpapper som jag köpte på Victoria & Albert museum
http://www.vam.ac.uk/ i somras. Ett museum som verkligen är värt ett besök!!!! Det var inget insomnat dammigt museum. Åk dit om ni kommer till London, ni kommer inte att bli besvikna, om ni är intresserade av textilier och design under olika tidsepoker. Se bilderna ovan!!! Ett litet axplock av vad som finns på V&A.































Inga kommentarer: