INREDNING / STYLING

INREDNING / STYLING


onsdag 19 augusti 2009

Alltid på modet














Alltid på modet
Tyg kollektionen är vårt sätt att hålla textil tryckstraditionen vid liv i Sverige. Den innehåller allt från tryckta kretonger av hög internationell klass till enfärgade vävda bastextilier för alla ändamål. Du hittar även lyxiga handtryckta tyger. För att matcha vårt övriga sortiment är tygerna koordinerade i linje med den särskilda ”Sandberg-färgskalan”. Oavsett om du väljer mönstrade tyger, rutor eller ränder, gör sortimentets bredd att du alltid hittar tapeter och tyger som är perfekta för varandra.
Vi vill ligga i tiden utan att skapa några dagsländor. Vissa av våra mönster är lika populära efter mer än 15 år – moderna klassiker. Modet är det som blir omodernt, som Coco Chanel sa


Text och bilder från Sandbergs hemsida. Sandberg

När jag får reklam från Hemtex, IKEA, H&M eller Ellos textilier blir jag trött på en gång.
Men om jag tittar på Sandbergs tyger kan jag aldrig få nog. Kvaliteten i tyget och trycket är någonting som tilltalar mig. Jag kan visst köpa billiga tyger. Det beror på behovet. Men........ kolla in dessa svensk tillverkade fin-fina tyger. Det är något helt annat än dagsländor.

Imorgon kommer en annan av mina absoluta favoriter vad det gäller textilier. Ni kan ju alltid gissa vad det handlar om!

EN PRESENT till den som först gissar rätt!!!


Inga kommentarer: